تعمير آسان بدون نياز به سيستم عامل
تاريخ : پنج شنبه 12 دی 1392 | 17:13 | نویسنده : sara


 مجموعه نرم‌افزاري Active @ Boot Disk با در اختيارداشتن ابزارهاي مختلف براي بازيابي و پشتيبان‌گيري از اطلاعات، پارتيشن‌بندي، تغيير رمز ويندوز، بررسي عملكرد هارد‌ديسك، مديريت‌شبكه و بسياري ابزارهاي ديگر همراه با قابليت اجرا بدون نياز به سيستم عامل، شما را قادر مي‌سازد براحتي مشكلات به‌وجود آمده براي رايانه‌تان را رفع كنيد و بدون نگراني نسبت به بوت نشدن سيستم عامل، به استفاده از رايانه بپردازيد.

سيستم عامل نصب‌شده روي رايانه ممكن است به دلايل مختلفي بوت نشود؛ آلودگي به ويروس، خاموش شدن ناگهاني و به هم‌ريختگي اطلاعات هارد‌ديسك، از دست‌رفتن ناگهاني فايل‌ها، صدمه‌ديدن فايل‌هاي سيستمي و بسياري از مشكلات ديگر ازجمله عواملي است كه در بوت‌نشدن سيستم عامل تاثيرگذار است و مي‌تواند كاربران را با مشكلات فراواني مواجه كند.

يكي از مهم‌ترين مشكلات كاربران هنگام بروز اين مشكلات، ناتواني در ورود به سيستم عامل و استفاده از نرم‌افزارهاي طراحي‌شده با هدف رفع اين گونه مشكلات است.

در مواردي نيز كاربران كمي حرفه‌اي‌تر با در اختيارداشتن ديسك‌هاي راه‌انداز، اين توانايي را پيدا مي‌كنند تا رايانه را از روي حافظه‌هاي فلش يا ديسك راه‌انداز بوت كرده و نسبت به اجراي ابزارهاي مناسب براي رفع مشكلات اقدام كنند، اما به‌كارگيري اين روش نيز براي بسياري از كاربران مقدور نيست و دربرخي موارد نيز همان كاربران حرفه‌اي با مشكلاتي همچون در اختيار نداشتن نرم‌افزارهاي لازم براي رفع مشكلات مواجه مي‌شوند.

به‌ عنوان مثال، اين امكان وجود دارد كه كاربر براي رفع مشكلات مربوط به پارتيشن‌ها ابزار لازم را در اختيار داشته باشد؛ اما اگر فايل‌هاي ضروري كاربر به ‌دليل آلودگي به ويروس از بين رفته باشد و ابزار لازم براي بازيابي اطلاعات از دست رفته را در اختيار نداشته باشد، اين شرايط موجب مي‌شود وقت زيادي صرف جستجو و دريافت ابزار مناسب به منظور بازيابي اطلاعات شود كه علاوه بر صرف وقت بسيار زياد، ممكن است به‌ دليل كارايي نداشتن نرم‌افزار يافت‌شده، بازيابي اطلاعات توسط نرم‌افزارهاي ديگر نيز بسيار سخت و حتي غيرممكن شود!

تا به حال با مشكل بوت ‌نشدن سيستم عامل برخورد كرده‌ايد؟ اگر خودتان هم با اين مشكل مواجه نشده‌ باشيد احتمالا از دوستان يا آشنايانتان بوده‌اند افرادي كه فايل‌هاي خود را روي دسكتاپ قرار داده و به ‌طور ناگهاني پس از راه‌اندازي مجدد رايانه يا خاموش‌كردن آن با بوت نشدن سيستم عامل مواجه شده و فايل‌هاي خود را از دست داده‌اند يا در موارد ديگر اين امكان وجود دارد كه دوستان يا آشنايان‌تان از شما خواسته باشند روشي براي دورزدن رمز ورود به سيستم عامل را در اختيارشان قرار دهيد؛ زيرا رمز ورود به سيستم‌ عامل را فراموش كرده‌اند و قادر به استفاده از آن نيستند!.

اين قبيل مشكلات جزو متداول‌ترين مشكلاتي است كه براي كاربران پيش مي‌آيد و علاوه بر اين، مشكلات بسياري نيز وجود دارد كه كاربران در صورت مواجهه با آنها فكر مي‌كنند راه حل خلاصي از مشكل فقط به‌دست متخصصان رايانه است!.

اين هفته قصد داريم نرم‌افزاري را به شما معرفي كنيم كه به كمك آن شما نيز مي‌توانيد همچون يك متخصص رايانه، بسياري از مشكلات را خودتان براحتي و در كمترين زمان ممكن بدون پرداخت هزينه رفع كنيد.

كار راه‌انداز

مجموعه نرم‌افزاري Active@ Boot Disk يكي از محصولات بي‌نظير شركت LSoft Technologies است كه بسياري از نرم‌افزارهاي ارائه‌شده توسط اين شركت را در خود جاي داده و اين قابليت را دارد بدون نياز به سيستم عامل، رايانه شما را بوت كرده و امكان استفاده از اين ابزارها را در اختيار شما قرار دهد.

پشتيبان‌گيري از اطلاعات، بازنشاني رمز ورود به سيستم عامل، پاك‌كردن امن اطلاعات ذخيره‌شده روي هارد‌ديسك، بازيابي اطلاعات حذف شده از روي هارد‌ديسك، مديريت پارتيشن‌ها، بازيابي پارتيشن‌هاي از دست رفته، بررسي عملكرد هارد‌ديسك، مديريت شبكه و افزايش امنيت در آن، ويروس‌يابي و ويروس‌زدايي، ابزارهاي سودمند براي استفاده در سيستم عامل، حذف ردپاي گشت‌وگذارهاي اينترنتي و... ازجمله امكاناتي است كه توسط ابزارهاي موجود در اين مجموعه نرم‌افزاري در اختيار شما قرار خواهد گرفت و مي‌توانيد براحتي از آنها استفاده كنيد.

پشتيبان‌گيري

يكي از ابزارهاي موجود در اين مجموعه، ابزار پشتيبان‌گيري است. پشتيبان‌گيري توسط اين ابزار به دو روش قابل انجام است:

Backup Disk Image: در اين روش شما مي‌توانيد از اطلاعات موردنظر خود اعم از فايل‌هاي شخصي، برنامه‌ها، سيستم عامل و... يك نسخه پشتيبان تهيه كنيد كه فايل پشتيبان ايجاد شده نيز داراي حجمي معادل فايل‌هاي موجود در آن خواهد بود. فشرده‌سازي، رمزگذاري و قطعه‌قطعه‌كردن فايل پشتيبان از جمله امكاناتي است كه مي‌توانيد روي فايل‌هاي پشتيبان خود اعمال كنيد.

Raw Disk Image: در اين روش پشتيبان‌گيري، از كل سكتورهاي هارد‌ديسك يا پارتيشن انتخابي، يك نسخه كپي ايجاد مي‌شود و حجم فايل پشتيبان نهايي شامل كل فضاهاي اشغال شده و خالي هارد‌ديسك است كه موجب مي‌شود اين فايل‌ها فضاي بسيار بيشتري را به خود اختصاص دهد. اين روش پشتيبان‌گيري براي بازيابي اطلاعات بسيار مناسب است و در مواردي كه قصد نداريد از سيستم عامل نسخه پشتيبان تهيه كنيد، كاربرد دارد.

مشاهده محتواي فايل‌هاي پشتيبان و استخراج انتخابي آنها، بررسي فايل پشتيبان براي اطمينان از صحت اطلاعات موجود در آن، فشرده‌سازي، محافظت توسط رمزعبور و انتقال اطلاعات از ديسكي به ديسك ديگر ازجمله امكانات موجود در اين بخش به‌شمار مي‌روند.

بازنشاني رمز

اگر رمز ورود به سيستم عامل را فراموش كرده‌ايد يا به هر دليل ديگري قصد داريد بدون در اختيار داشتن رمز عبور، عمليات ورود به سيستم عامل را به انجام برسانيد، مي‌توانيد از بخش بازنشاني رمزعبور كمك بگيريد با اين ابزار شما مي‌توانيد براحتي همه كاربران تعريف شده روي سيستم عامل را مشاهده و نسبت به تغيير رمز هر يك از آنها اقدام كنيد.

اعمال تغييرات در سطح دسترسي كاربر (مدير سيستم، كاربر و مهمان) نيز ازجمله امكانات موجود در اين بخش است.

حذف امن و هميشگي

همان‌‌طور كه مي‌دانيد بازيابي اطلاعات حذف‌شده از روي هارد‌ديسك به روش‌هاي مختلفي امكان‌پذير است. اين قابليت در مواردي سودمند و در مواردي خطرآفرين است! اگر اطلاعات شخصي و محرمانه خود را از روي هارد‌ديسك رايانه حذف كنيد و هارد‌ديسك شما توسط افراد غيرمجاز بازيابي شود، مطمئنا بازيابي اطلاعات محرمانه شما خطرات بسياري را در پي خواهد داشت.

براي جلوگيري از بروز اين مشكل مي‌توانيد از ابزار Active@ Kill Disk موجود در اين مجموعه نرم‌افزاري كمك بگيريد. به كمك اين ابزار اطلاعات شما براي هميشه از روي هارد‌ديسك حذف مي‌شود و بازيابي آنها نيز غيرممكن خواهد شد.

حذف غيرقابل بازگشت و سريع اطلاعات مطابق با شش استاندارد بين‌المللي ازجمله ويژگي‌هاي اين بخش به‌شمار مي‌رود.

بازيابي از دست رفته‌ها

آلوده شدن رايانه به ويروس، حذف ناگهاني و ناخواسته فايل‌ها، صدمه ديدن هارد‌ديسك و... از جمله مواردي است كه موجب مي‌شود اطلاعات شما بدون خواسته قبلي شما از روي هارد‌ديسك حذف شده يا دسترسي به آنها امكان‌پذير نباشد.

در اين شرايط استفاده از ابزار بازيابي اطلاعات مي‌تواند بهترين راه‌حل باشد. به كمك اين ابزار مي‌توانيد براحتي نسبت به بازيابي اطلاعات پس از حذف، فرمت و حتي از دست‌رفتن يك پارتيشن اقدام كنيد.

پشتيباني از انواع رسانه‌هاي ذخيره‌ساز، پشتيباني از فايل‌سيستم‌هاي متفاوت، بازيابي فايل‌هاي داراي نام طولاني و نامگذاري شده توسط كاراكترهايي غير از زبان انگليسي ازجمله امكانات اين بخش به‌شمار مي‌رود.

تست سلامت هاردديسك

اگر مي‌خواهيد هيچ‌يك از مشكلات مرتبط با هارد‌ديسك شما را غافلگير نكند، پيشنهاد مي‌كنيم از ابزار Active@ Hard Disk Monitor كمك بگيريد.

به كمك اين ابزار، وضع عملكرد هارد‌ديسك رايانه موردبررسي قرار گرفته و در صورت نياز پيش از بروز مشكلات براي آن، هشدارهاي لازم به شما داده مي‌شود تا نسبت به خريد هاردديسك جديد و انتقال اطلاعات روي آن اقدام كنيد.

مديريت پارتيشن‌ها

ايجاد پارتيشن جديد، فرمت كردن پارتيشن‌هاي موجود، نامگذاري و تغييرنام پارتيشن‌ها، حذف پارتيشن‌هاي موجود و بسياري از موارد ديگر قابل اعمال روي پارتيشن‌ها، ازجمله قابليت‌هايي است كه توسط Active@ Partition Manager در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

يكي براي همه

دسترسي به اطلاعات اشتراك گذاشته شده در شبكه، نمايش وضع شبكه، دسترسي به رايانه از راه دور، اجراي ابزار Check Disk ويندوز، دسترسي به خط فرمان داس براي اجراي فرمان‌هاي دلخواه، تغيير ساعت و تاريخ سيستم‌عامل، نمايش جزئيات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري رايانه، مرور صفحات وب بدون نياز به سيستم‌عامل، ارسال ايميل با پشتيباني از فايل‌هاي پيوست، دانلود از سرورهاي FTP و آپلود فايل روي آنها، نمايش محتواي ذخيره شده روي هارد‌ديسك، ويرايش رجيستري، دسترسي به دو ويرايشگر متني Notepad و WordPad، دسترسي به ابزار ماشين حساب و برنامه نقاشي ويندوز، تهيه شات از صفحه‌ نمايش، كپي اطلاعات موردنظر روي سي‌دي يا دي‌وي‌دي و ده‌ها امكان ديگر، ازجمله امكاناتي است كه توسط ابزارهاي موجود در اين نرم‌افزار در اختيار شما قرار خواهد گرفت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تعمير آسان بدون نياز به سيستم عامل ,